Kullandığım kelimeler:
Ön lob=talamus, hipotalamus, iki, karıncık, doku, kan,
mantık, karasızlık, şaşkınlık
Motor korteks=el becerisi, konuşma
Temporal lob=hafız, duyma, yan lob
Periatel lob= kişilik, algı, dil, matematik, bilgi
Arka lob= görme
Omurilik soğanı=sinirsel, omurilik
Beyincik=denge, zar ak madde boz madde, kürecik
Neden bu konuyu seçtim:
Öğrencilerin
beynimizdeki bölümleri öğrenmeleri için bu konuyu seçtim. Hedef kitlem
ilköğretimdeki öğrencilerdir. Bu konuyu ilk defa görecekleri için kullandığım
farklı renkler ile görsel açıdan daha ilgi çekici olacağını düşünüyorum. Şekli
çizerken beynin gerçek hali gibi değil de daha basitleşmiş halini oluşturmaya
çalıştım böylece gerçek haline öğrencilerin önyargı ile bakmasını önlemek istedim.
çünkü konuyu ilk öğrendiğimde çok karışık gelmişti bana. Hem kelimelerin
yabancı olması hem de görsel açıdan bir karmaşıklığın bulunması konunun
öğrenilmesini güçleştirdiğini düşünüyorum. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak
bu konunun daha kolay öğrenilmesini sağlamak istedim. Beynin yan tarafındaki
bölümleri ele aldım. Yan kısımda bulunan lobları ve bu lobların günlük hayatta
gerçekleştirdiğimiz davranışlarımızdan hangilerini kontrol ettiklerini yazdım. Örneğin
beyincik sayesinde vücut dengesi sağlanabiliyor ya da periatel lob sayesinde
matematik çözme yeteneğimizi kontrol edebiliyoruz. Günlük davranışlarımızın söz
konusu olmasını da yine daha ilgi çekici olduğunu düşündüm ve beyindeki bu
davranışlara neden olan merkezleri yazmak istedim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder