16 Aralık 2012 Pazar


BURSA
Konu olarak Bursa'yı seçmemin sebebi ...
Doğup büyüdüğüm ; gerek tarihi , gerek kültürel , gerekse doğal değerleri açısından Türkiye'nin sembol şehirlerinden biri olması ve Bursa'yı tipografik olarak anlatacak kişi sayısının az olabileceğini düşünmem.

Tipografi ile ilgili ...
Hazırladığım tipografide Bursa'yı tanıtmak için Bursa'nın plaka numarası olan '16' yı kullandım.
Kullandığım kelimeleri '16' sayısının içerisine yerleştirdim. Bunu '16' textinin opositesini düşürerek yaptım.
Kullandığım kelimelerde genellikle İmpact fontunu kullandım. Önem sırasına göre de büyüklüğünü - küçüklüğünü ayarladım. Arkaplan rengi olarak yeşili seçtim ve kullandığım kelimelerin de Bursa'nın sembol rengi olan yeşil - beyazı anımsatması açısından opositelerini düşürdüm. Bursa Büyükşehir Logosunu sağ kısmın üst yarısına , benim nickim olan By Anatomick'i de sağ kısmın alt yarısına yerleştirdim. Nickimi 3 boyut mavi çember içerisine aldım ve dış kenarlığına hafifçe yeşil parlama efekti uyguladım.

Kullandığım kelimeler ...
Yerler : Osmangazi , Altıparmak , Heykel , Nilüfer , İnegöl , Karacabey ,  İznik , Yıldırım ,  Gürsu ,  Orhangazi ,  Gemlik , Mudanya , Uludağ
Meşhur olanlar : İpek , Kestane Şekeri , Kemalpaşa Tatlısı , İskender Kebap , Kaplıca , Hamam , Havlu , İnegöl Köfte
Önemli değerler :Yeşil Türbe , Emir Sultan , Yıldırım Beyazıd Külliyesi , Muradiye Külliyesi , Ulu Cami , Hipogeum
Şehrin bilinen sloganı : Altı Evliya - Üstü Eşkiya
Takımı ve Taraftar grubu : Bursaspor , Texas .
...
Ve bir de eklemeyi unuttuğum "Tophane"si ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder