15 Aralık 2012 Cumartesi

beynin bölümleri



Kullandığım kelimeler:
Ön lob=talamus, hipotalamus, iki, karıncık, doku, kan, mantık, karasızlık, şaşkınlık
Motor korteks=el becerisi, konuşma
Temporal lob=hafız, duyma, yan lob
Periatel lob= kişilik, algı, dil, matematik, bilgi
Arka lob= görme
Omurilik soğanı=sinirsel, omurilik
Beyincik=denge, zar ak madde boz madde, kürecik
Neden bu konuyu seçtim:
 Öğrencilerin beynimizdeki bölümleri öğrenmeleri için bu konuyu seçtim. Hedef kitlem ilköğretimdeki öğrencilerdir. Bu konuyu ilk defa görecekleri için kullandığım farklı renkler ile görsel açıdan daha ilgi çekici olacağını düşünüyorum. Şekli çizerken beynin gerçek hali gibi değil de daha basitleşmiş halini oluşturmaya çalıştım böylece gerçek haline öğrencilerin önyargı ile bakmasını önlemek istedim. çünkü konuyu ilk öğrendiğimde çok karışık gelmişti bana. Hem kelimelerin yabancı olması hem de görsel açıdan bir karmaşıklığın bulunması konunun öğrenilmesini güçleştirdiğini düşünüyorum. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak bu konunun daha kolay öğrenilmesini sağlamak istedim. Beynin yan tarafındaki bölümleri ele aldım. Yan kısımda bulunan lobları ve bu lobların günlük hayatta gerçekleştirdiğimiz davranışlarımızdan hangilerini kontrol ettiklerini yazdım. Örneğin beyincik sayesinde vücut dengesi sağlanabiliyor ya da periatel lob sayesinde matematik çözme yeteneğimizi kontrol edebiliyoruz. Günlük davranışlarımızın söz konusu olmasını da yine daha ilgi çekici olduğunu düşündüm ve beyindeki bu davranışlara neden olan merkezleri yazmak istedim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder