14 Aralık 2012 Cuma


        İYİLİK VE KÖTÜLÜĞÜN SİMGESİ

KONU: İyilik-kötülüğün yapılmasının nedenleri ve ortaya çıkardığı duygular.

KELİMELER : Çirkin, savaş, kin, nefret, çıkar, kavga, acı çektirme, cahillik, ceza, göreceli,

siyah, bencillik, araklamak, eğitimsizlik, hatalar, zarar, kötülük, sıkıntılar, sevgisizlik, zorluklar,

aldanma, insan, düzenbaz, hırsızlık, duygu, hoşgörü, karşılıksız, his, vicdan, mutluluk, eğitimli,

çıkarımsız, sevgi, iyilik, paylaşım, yarar, şefkat, empati, huzur, güzellik, sadakat

NEDEN BU KONUYU SEÇTİM?

       Bu konuyu seçme sebebim kötülüklerin hergün bir kat daha arttığı bir toplumdayız.Hergün

gazetelerin baş sayfalarında yer alan haberlerden sıkılmış biri ve öğretmen adayı olarak bu

materyali ilerde derslerimde de sosyal bir konu olarak işlemek istiyorum.Bizim önceliğimiz

bilimsel konulardan önce ahlaki konular olmalı diye düşünüyorum. Bu yüzden kötü düşüncenin

ve davranışların sonucunun neler olduğunu insanda hangi duygular kapladığını kelimelerle

anlatmak  istedim.Tabiki bu kavramların sınırları yoktur tıpkı siyah ve beyazın tonlarının sınırı

olmadığı gibi.Amacımız hep beyaz veya tonları olabilmek olmalıdır.İyiliğin nedenlerini

duygularını da belirttim.Bu duyguların insana haz verdiğini ve daha huzurlu yaşadığını göstermek

istedim.Fakat birde gri renk vardır.Bence en önemlisi de budur.Çünkü en sinsi kötülük iyiliğin 

içine gizlenendir bunuda unutmayalım.
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder