15 Aralık 2012 Cumartesi

iZmiR

Neden İzmir?

Çünkü benim doğup büyüdüğüm şehir, her şeyini hemen hemen her yerini bildiğim için fazla detaya kaçmadan bildiklerimle İzmir'i anlatmak istedim. Gerçekten gezilip görülecek bir şehir değil, gidip yaşanılacak modern, anlayışlı insanlardan oluşan, ucuz, hemen hemen her türlü imkana sahip bir yer.. Bazı kelimelere yabancı olabilirsiniz; boyoz, darı, kumru (bu içinde sosis salam olan çeşme kumrusu değil, gerçek kumru) vs vs. şaşırmayın, zamanla kulak aşinalığınız olur ;) onun dışında tüm kelimeleri kullanmadım, çünkü fazla detaya girmek istemedim (bango, domat, klorak gibi)... Genelde herkes tarafından bilinen, bilinmese bile öğrenilmesi gezilmesi gereken yerlere vurgu yaptım; Meryem Ana, Kıyametle Gündemde olan Şirince gibi. Şehrin en önemli futbol takımlarını da yazdım.İzmir ve Türkiye için önemli bazı isimleride belirttim, düşmana ilk kurşunu sıkan gazeteci Hasan Tahsin, Menemen Olayında Cumhuriyet karşıtları tarafından şehit edilen Kubilay gibi..Elimden geldiğince az ve öz kelime ile Türkiye'nin güzel şehrini vurgulama çalıştım.

Kullandığım Kelimeler

Midye, Boyoz, Kumru, Gevrek, Darı, Çiğdem, Saat Kulesi,(35,5), Alsancak, Şirince, Meryem Ana, Çeşme, Kordon, Efes antik kenti, Urla, Alaçatı, Kıbrıs Şehitleri Caddesi, Sevgi yolu, Forbest, Ege üniversitesi, 9 Eylül, Kadifekale, Küçük Park, Eshot, Göztepe, Altay, Bucaspor, Altınordu, Hilton Oteli, zeybek, Fuar, Sasalı, Kemeraltı, İnciraltı, Hasan Tahsin, Lokma, Kızlarağası, Kubilay Öğretmen, Kemalpaşa tatlısı, İzmir köfte, Kızlar, Özgürlük, Zeybek, Efe, Gündoğdu Meydanı, Smyrna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder