15 Aralık 2012 Cumartesi

KONUYU SEÇME AMACIM

Konum : TÜRK KIZILAYI
 
3 yıldır sivil toplum kuruluşu olan mensubu olduğum Kızılayı anlattım . Çünkü Kızılay benim için bir okul ve hayatımı değiştiren bir kurum. Belki de okuldan daha çok şey öğrendiğim ve başkanlık yaptığım bu kurumu yakından tanıdığım için anlatmak daha doğru olacak diye düşündüm. Kavramları seçerken çok zorlanmadım. Kızılay bilinenin aksine : kan , çadır , afet vb gibi kavramlarının aksine çok geniş kapsamları olan ve tüm STK'larla iç içe olan , güvenilir bir kurum. Rahatlıka anlatabileceğim , yakından tanıdığım bir kurum olduğu için bu konuyu seçtim ve kavramları seçerken çok zorlanmadım. Kızılayın amblemi beyaz zemin üzerine ters hilal işaretidir.  Hilal işaretinin müslümanlıkta önemini herkes bilir ve Kızılay da bu amblemle bütünleşmiştir. Ters olmasının sebebi de Sağlık Bakanlığıyla karıştırılmamasıdır. Bende bu hilal amblemini kullanarak içeresine Kızılayla ilgili terimler ve onu anlatan kelimeler kullandım.Hilal beyaz zeminde olduğu için bende beyaz zemin kullandım.

SEÇTİĞİM KELİME VE KELİME GRUPLARI :

Marko pasa , ilk yardım , kan , hemşire , hastane , çocuk , gençlik , telsiz , kan bağışı , doktor , gençlik kolları , ünikulüpler , Dr. Abdullah Bey , Çadır , kumbara , mevlana evi , aşevi ,muhtaç , ayrım gözetmemek , evrensellik , insaniyetçilik , birlik , afet, Hilal-i Ahmer , burs, Ahmet Lütfi Akar, sevgi bohçasi , zekat , sevgi bohçası , yaralı  , 11 haziran , maden suyu , din , dil ,ırk, isviçre , cenevre , İstanbul , Ankara , Van , İzmir, ayrım gözetmemek , mevlena evi , deprem , beraberlik,  savaş , barış, kardeşlik , kızılhaç , sedye ve birçok kelime daha kullandım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder